Româncele nu mai știu ce să facă pentru a produce bani: sărăcia e greu de suportat
Studii recent efectuate în rândul femeilor arată că acestea resimt nevoia de a face rost de bani, când văd contextul economic dificil pe care îl înfruntă în acest moment.
De luni de zile, cu toții ne confruntăm cu provocări economico-financiare, de amploare mai mică sau mai mare, de la caz la caz. Cert este că deteriorarea puterii de cumpărare se resimte pentru fiecare dintre noi, indiferent de veniturile pe care le câștigăm lună de lună,
Este un context economic dificil, plin de provocări, de lipsă de stabilitate și de predictibilitate, iar previziunile pentru 2023 sunt, de asemenea, nu tocmai optimiste.
În aceste condiții, femeile nu stau relaxate și nepăsătoare. Din contră! Un studiu realizat de AVON la nivel global, inclusiv pe România, arată că un procent uriaș de 98% dintre femei a fost afectat de criza costului vieții.
„Mai mult de jumătate dintre respondente sunt neliniștite cu privire la viitor (57%), iar peste o treime dintre ele se simt fără control în ceea ce privește finanțele (35%). De asemenea, 34% dintre femei consideră că nu pot oferi suficient sprijin material familiei.
În contextul actual, 92% dintre femei au declarat că au fost nevoite să renunțe la cheltuieli neesențiale, inclusiv la ieșirile în oraș, vacanțe, haine noi și manichiură. Peste o treime dintre acestea (38%) au renunțat la produsele semnate de brandurile preferate, în favoarea unor alternative mai convenabile”, conform analizei Avon.
Multe femei nu se mai dau cu parfum, să reducă din cheltuieli
De asemenea, se mai arată în analiza respectivă, multe dintre reprezentantele sexului frumos aplică deja unele măsuri de sacrificiu (dacă le putem numi așa), pentru a mai diminua povara financiară.
Practic, femeile, din cauza situației economice înrăutățite, au început să elimine de pe lista cumpărăturilor sau obiceiurilor anumite achiziții sau cheltuieli de care se pot lipsi în această perioadă. Astfel, aflăm că un sfert dintre femei (25%) au renunțat la parfumuri, iar una din cinci nu a mai folosit produse de machiaj (22%) și de îngrijire a pielii (19%).